Bestyrelsen & Bestyrelsesmøder

Bestyrelsen består ifølge vedtægterne af fem medlemsvalgte og én repræsentant fra hhv. Elverfolket og AOF.

I 2025 består Bestyrelsen af:

Yacine Maria Baldeh – formand

Erik Otterstrøm – næstformand

Dorte Mogensen – Kassérer (udpeget af AOF)

Kirsten Vagn – (udpeget af Elverfolket)

Anita Nielsen

Marianne Thiel Persson

Thomas Kolling

Bestyrelsessuppleanter er:

Malene Bergmann

Kristina Qvist

Bestyrelsens sekretær er skolepedel Torsten Sylvest.

Bestyrelsen holder som regel 4 møder om året…

Referat af bestyrelsesmøder i 2025:

Årets andet Bestyrelsesmøde, var den 25. marts

1

Vores hjemmeside har været nede i en periode, men er nu oppe og køre igen. Jeg skal bestræbe mig på at få den opdateret indenfor de næste par uger…

2

Kassebeholdningen og budgettet for resten af sæsonen beskriver, at vi arbejder med et meget spinkelt overskud, der ikke opvejer det underskud, vi bærer med os fra sidste sæson. Det har tæret på vores egenkapital.

Der er ikke grund til at frygte for Teaterskolens liv og levned, men grund til at være forsigtige og en smule påholdende.

I den forbindelse drøftede vi, om deltagerbetalingen er på et rimeligt niveau, der både tager hensyn til Teaterskolens og deltagernes økonomi. Vi er endt på, at prisen er, som den er nødt til at være, for at vores økonomi hænger sammen.

Der skal søges medlemstilskud inden 1. maj.

Der bliver søgt tilskud fra udstyrspuljen inden 1. maj.

Der var tale om at søge forskellige fonde til at støtte vores økonomi. Thomas påtog sig at gå videre med det.

Der er stadig 2-3 deltagere der ikke har betalt for sæsonen. De vil blive kontaktet IGEN.

3

Performanceholdet.

Holdet starter torsdag 3. april (kl. 17-19) og mødes 4 torsdage i april frem mod sæsonafslutningen – og yderligere 4 torsdage i maj/juni frem mod SKVULP.

Det er Kirstine der er lærer på holdet og der er allerede planer om hvilken forestilling og hvordan den skal frem-elskes.

Der er lige nu 7 tilmeldte på mail – da 1 har meldt fra igen.

[Gry og Alfred fra Mellem + Rebecca, Rebecca, Auguste, Olivia og Josva fra Ældste]

Der er 9 hvis Therese og Saga fra Yngste også er med (?)

Bestyrelsen vedtog at Performanceholdet er for elever på Ældste- og Mellem, samt dem fra Yngste, der er på andet år.

4

Vores sæsonafslutning er i år, tirsdag den 6. maj

Tidsplanen er som følger:

 Kl. 16.00 mødes bestyrelsesmedlemmer, elever og lærere i Kulturkasernens Café.

Vi har ca 1½ time til at øve og gøre klar til at modtage gæster.

Kl. 17.30 byder vi velkommen til forældre og familie i Kulturkasernens Café.

Bestyrelsen byder velkommen, fortæller lidt om sæsonen og vi synger Harlekin sangen.

Kl. 18.00 går vi i Teatersalen.

De tre årgangshold OG Performanceholdet viser os deres afslutnings stykker.

Vi slutter senest kl. 19.30.

Bestyrelsen står for at byde velkommen og styre begivenhederne fra scenen.

Der er truffet aftale omkring lys – der arbejdes på lyd.

Der er sendt invitationer til deltagerne – og tilmeldingerne er begyndt at komme.

Jeg har gjort den fejl, at annoncere kaffe og kage (gammel vane) og bede forældre om at komme med kage (ingen har meldt sig). Det passer ikke så godt til et aften-arrangement hen over spisetid.

Der vil blive sendt en opfølgning på invitationen, hvor forældrene opfordres til at komme med pølsehorn, pizzasnegl eller lignende.

Bestyrelsen vil også komme med pølsehorn og pizzasnegle (I ved selv hvem I er) enten hjemmebagt eller købt.

5

SKVULP

Performanceholdet vil lave en forestilling til SKVULP. Der vil være et Teatertelt og vi kommer til at spille én forestilling lørdag eftermiddag (7. juni).

Vi vil også lave en slags optog inden forestillingen, for at lave reklame for den.

Der er sandsynligvis ikke noget tilskud at søge, så det skal holdes på et lavt budget.

6

Eventyrligt Teater

Der er truffet aftale med Lotus (der lavede workshop i januar) om at stå for Eventyrligt Teater i uge 27.

Der er søgt og modtaget penge til hendes honorar.

Eventyrligt Teater er tilmeldt Sommerferieaktiviteter og der er søgt kr. 2000 i UngHolbæk til materialer og forplejning.

To af vores Ældste elever har givet tilsagn om at være ‘assistenter’ hele ugen.

EN LILLE TING JEG GLEMTE VED MØDET:

Ligesom sidste år, kommer jeg om mandagen og sætter det i gang, men lige som sidste år, kan jeg ikke være til stede resten af ugen. SÅ – ligesom sidste år, vil jeg spørge bestyrelsen om nogle af jer kan være til stede og hjælpe ved selve forestillingsdagen, fredag den 4. juli.

7

Den kommende sæson.

Der er indsendt lokale booking ønsker på Kulturkasernen til den kommende sæson – 2025/2026.

Yngsteholdet starter tirsdag den 12. august 2025 (uge 33)

Mellem- og Ældsteholdet starter tirsdag den 28. oktober 2025 (uge 44)

Der er Juleafslutning tirsdag den 16. december 2025 (uge 51)

Vi starter igen efter nytår, tirsdag den 6. januar 2026 (uge 2)

Der er Workshop søndag den 1. februar 2026 (uge 5)

Performanceholdet starter torsdag den 2. april 2026 (uge 14)

Der er Sæsonafslutning tirsdag den 5. maj 2026 (uge 19)

Der er Eventyrligt Teater i uge 27 (29/6 – 3/7) 2026

8

Et ønske fra skole pedellen:

Jeg kunne godt tænke mig, at der var en klar arbejdsfordeling mellem bestyrelsen og undertegnede, hvor jeg tager mig af det ‘interne’ og bestyrelsen tager sig af det mere udadvendte.

Det er NÆSTEN sådan det er, men jeg har brug for at det bliver en fast tradition.

Årets første Bestyrelsesmøde i 2025, var den 22. januar

1

Bestyrelsen drøftede deltagerantallet på de tre sæsonhold, samt udfordringen med, at der stadig er en del der mangler at betale på trods af at betalingsfristerne for længst er overskredet.

Det repræsenterer en særlig udfordring lige nu, hvor foreningens medlemstal skal indberettes til Fritidsportalen, så der kan beregnes medlemstilskud på den baggrund.

PS. Siden mødet er der med hjælp fra lærerne identificeret 3 elever på hver af Mellem- og Ældsteholdet, der deltager på holdene og som ikke har betalt. Ligeledes er der identificeret 3 elever på Yngsteholdet, der deltager på holdet, men som ikke har betalt 2. rate.

Der er sendt en venlig påmindelse til alle 9 elevers forældre.

Der var også et par elever på vores lister, der ikke længere går på holdet. De er nu fjernet.

Deltagerantallet er nu indberettet til Fritidsportalen, inkl. De elever der har fået tilsendt en påmindelse.

2

Bestyrelsen blev orienteret om., at der er truffet aftale om workshop, 26/1 kl 12 til 17 på Kulturkasernen. Workshoppen ledes af Lotus Katrine Thorius, der er tidligere elev fra Hamlet, nuværende skuespiller på Kolding Teater.

Teamet bliver Method Acting og Impro. Tilmeldingen er lukket på 24 elever, der dækker hele Harlekins aldersspektrum.

Bestyrelsen modtog orienteringen positivt.

3

Bestyrelsen har besluttet at årets sæsonafslutning bliver tirsdag den 6. maj kl 17 til

19.30 (eleverne møder kl 16). Udover at arrangementet er en tirsdag (og ikke som tidligere en lørdag eftermiddag) vil vi følge alle traditioner.

4

Bestyrelsen har vedtaget at vi igen i år tilbyder et Performancehold på tværs af sæsonholdene, med opstart i starten af april. Holdet vil igen i år fremføre en performance til sæsonafslutningen. I år vil holdet fortsætte frem mod juni og stå for Harlekins forestilling til SKVULP festival (6.-7. juni).

I den forbindelse drøftede bestyrelsen selve SKVULP festivalen 2025. Det er usikkert hvorvidt der vil være det sædvanlige Teatertelt på årets SKVULP, der angiveligt får en lidt anden form end den vi har kendt.

Bestyrelsen har aftalt, at Harlekin vil lave en form for optræden på SKVULP uanset om der er et Teatertelt. Vi vil evt. lave en slags gadeteater for SKVULPs publikum.

5

Bestyrelsen er opmærksom på, at vi snarest muligt skal forberede sommerferiens Eventyrligt Teater. Der skal søges tilskud, bookes lokale og findes en form og en dramalærer.

6

Bestyrelsen opfordrede til, at undertegnede var opmærksom på Udstyrspuljen og dens deadline.

Vi har tidligere aftalt at søge om et filmkamera til brug i undervisningen. Det er stadig et ønske.